Filtr pevných částic FAP

« zpět

Používání filtru pevných částic přináší motoristům nemalé problémy. V našem servisu nabízíme hned několik řešení těchto problémů dle preferencí zákazníka a možností daného automobilu.

Co je filtr pevných částic a proč se montuje do automobilů?

Filtry pevných částic FAP, z francouzštiny filtre a particules, začaly poprvé do svých vozů montovat automobilky Peugeot a Citroen. Postupem času se přidávaly i ostatní automobilky včetně naší Škody. 

Kvůli stále se zvyšujícím požadavkům na emise (emisní norma EURO) byli výrobci automobilů dotlačeni k používání těchto filtrů ve svých vozech. Jedná se především o moderní motory, které jsou vybaveny nejnovějšími vstřikovacími systémy. Tyto motory po shoření nafty produkují pevné částice – saze, jež tyto filtry zachycují. Zmíněné saze jsou karcinogenní a negativně působí na lidský organismus. Jsou velice malé a lehce se dostanou do lidského těla, především vdechnutím do plic.

Filtr se skládá z keramické vložky, která je tvořena malými kanálky zachycující pevné částice. Vložka brání úniku sazí do ovzduší, na rozdíl od starších motorů bez těchto filtrů. Starší motory vyprodukovaly za 80 000 km asi 3 000 gramů sazí, kdežto motory vybavené filtry pevných částic vyprodukují za stejnou ujetou vzdálenost pouze asi 100 gramů sazí. Filtry ovšem nemají neomezenou kapacitu a je zapotřebí se o ně starat.

1628

Klady a zápory filtrů pevných částic v automobilech:

Klady

  • emise automobilů splňují přísnější EURO normy
  • kladný dopad na životní prostředí
  • kladný dopad na zdraví lidí

Zápory

  • zvyšuje spotřebu automobilu
  • omezená životnost filtru
  • omezená regenerace filtru

Vyberte si u nás z několika řešení problémů s filtry pevných částic FAP/DPF:

  • výměnu filtru za nový
  • provedení cílené regenerace filtru přes řídící jednotku a prodloužení životnosti filtru
  • vyčištění filtru pevných částic speciální chemií a prodloužení životnosti filtru

1688

Pravidelná péče o filtr pevných částic

Regenerace filtru prostřednictvím systému vozidla je základním krokem po provedení diagnostiky v ranné fázi zanášení DPF filtru. Cena provedení regenerace činí 890,- Kč.

Renovace / obnova DPF filtru

Renovace vede k obnovení 100% původní průchodnosti filtru. K renovaci využíváme metodu Mycon Cleantaxx – její velkou výhodou je kompletní prohlídka jádra filtru, provedení diagnostiky a analýza pro stanovení optimálního postupu pro opravu nebo kompletní výměnu jádra filtru. Využíváme originální díly pro zachování maximální kvality se zárukou.

Časová náročnost je obvykle 6-12 hodin + provedení renovace filtru 2-3 dny

Cena renovace se odvíjí od velikosti a skutečného stavu filtru, obvykle 9.000-13.000,- Kč + mechanické práce na vozidle v hodinové sazbě a montážní materiál.

Rádi Vám také poradíme a pomůžeme s případnou výměnou či zpětnou instalací nového filtru pevných částic na Váš vůz.



1 4 5 6 7

Kocourovec.cz: Karl oilHotel SolitaireStavební práce